Bewijs van garantstelling of logiesverstrekking

Algemeen

Een garantstelling of logiesverstrekking is een verklaring waarin staat dat u iemand uit het buitenland uitnodigt om naar Nederland te komen. Deze verklaring is soms nodig bij een visumaanvraag. Een garantstelling of logiesverstrekking helpt om een visum te krijgen. U staat dan namelijk financieel garant voor deze persoon. U stuurt de ingevulde garantstelling of logiesverstrekking naar de betreffende persoon. Ga wel eerst naar het Stadskantoor om uw handtekening te legaliseren. U maakt hiervoor telefonisch een afspraak.

Aanvragen

Een garantstelling of logiesverstrekking kunt u downloaden vanaf de website van de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND)

Let op: vul het formulier in, maar onderteken het nog niet! Dit doet u bij de gemeente.

  • Maak een afspraak en ga persoonlijk naar het Stadskantoor. U ondertekent de garantstelling of logiesverstrekking aan de balie.
  • Gaat het om garantstelling en hebt u een echtgenoot of geregistreerd partner? Dan moet ook hij/zij dit formulier tekenen aan de balie.
  • U betaalt de kosten voor de legalisatie van de handtekening of handtekeningen.
  • U stuurt het ingevulde formulier naar de persoon die u uitgenodigd hebt.

Legalisatie handtekening

Voor een garantstelling of logiesverstrekking is een gelegaliseerde handtekening nodig. Daarbij controleren wij uw identiteit en handtekening. Dit is het bewijs dat u echt diegene bent die de gevraagde handtekening zet. U tekent de garantstelling of logiesverstrekking aan de balie van het Stadskantoor.

Wat heb ik nodig voor de aanvraag?

  • Een geldig legitimatiebewijs.
  • Geld. U betaalt contant of per pin.

Wat zijn de kosten?

Het legaliseren van een handtekening kost €4,30 per handtekening.